Přeskočit na hlavní obsah

přátelé, který jsem neviděla

Vždycky jsem milovala snídaně v kavárnách a líně se táhnoucí dopoledne. Kdy by taky ne, žejo. V dobách mého pražského života, navíc bez dětí, to nebylo nic výjimečnýho. Třeba i v rámci pracovního dne. 
Dneska je pro mě líný dopoledne bez dětí a ve velkoměstské kavárně něco téměř nadpozemskýho. Luxus. Už i ty kamarádi, se kterýma jsem vysedávala, se nějak rozprchli bůhvíkam. Třeba Zuzka, moje snídaňovo - kávičková parťačka, kámoška, kterou jsem asi tři roky neviděla. Pořád byl někdo z nás těhotnej, po porodu, pak přišla korona a tak. Včera večer mi ale Zuzka napsala, že má volný víkend a jestli se dneska nesejdeme v našem oblíbeném rodinném bistru na kraji Prahy. Bez dětí. Na brunch. Brunch! To slovo už mi zapadlo někam dozadu do slovníku. 

A jak jsme si to užily! Ráno jsem sedla do auta skoro tak, jak jsem vylezla z postele, bez make-upu, bez dlouhýho vybírání, co na sebe. Jedu přece jen na kraj Prahy, to je skoro jako u nás na venkově... V sobotním provozu jsem tam byla za 40 minut i s tankováním. 
To jsme my, krasavice inteligentní. Na starý a rozmazaný fotce, protože dneska jsme tolik mluvily, že jsme vůbec nefotily.

Než jsme si řekly aspoň to nejdůležitější (zdaleka ne všechno), ráno se přehouplo do odpoledne. Jak mi to chybělo! Kde jste, moje holky? Proč se už skoro nevídáme? Budu s tím muset něco udělat. 

Další kamarád, kterýho jsem několik let neviděla, je Lukáš. I přes to, že jeho kapela vždycky jednou za rok hraje v pivovaru tři sta metrů od našeho baráku. Blíž už to fakt nejde... loni jsem se prostě nedokázala zvednout z gauče. Letos jsem se polepšila a konečně jsme se viděli. Takovej záblesk starých dobrých časů to byl. 
On trochu zešedivěl, já přibrala pět kilo, ale pořád to bylo stejně fajn jako za studentských let.
Přijeli nám zahrát pod ty naše kopce středohorský, až skoro do obýváku, a stejně jsem měla co dělat, abych se tam doploužila. Hanba mi. Příště budu stát na značkách už na předkapelu!

Strašně si toho času, strávenýho s přátelema, vážím. Protože ho je málo, vyloženě si ho hýčkám. A než jsem dopsala tenhle blog, zastavila se u nás moje máma. Vyprávěla mi, jak nedávno zabila večer na grilovačce, na který nechtěla být, s lidma, se kterýma nechtěla trávit čas. Jen proto, že je v tu chvíli s tátou nedokázali odmítnout. Nechtěli být neslušný, došlo k situaci, ze který se nedalo vyvlíknout a pak se tam pár hodin vyloženě trápili. Všichni to známe. A to si myslím, že je důležitý, se v životě naučit: nemarnit čas s lidma, který nám nic nedávají. I za tu cenu, že způsobím faux pas, když řeknu na rovinu „promiň, ale já nechci.“ Ve finále je to stejně úleva pro všechny zúčastněné.

S blížící se čtyřicítkou se v tom dost zlepšuju a dostávám se do podobných situací už jen zřídka. Možná jsem pár lidí ztratila, ale přátelé zůstali a ty si držím. 

Zajímalo by mě, jak to máte vy. Umíte odmítnout? Vyvlíknout se z „kamarádství,“ o který vlastně nestojíte a nic vám nedává, spíš bere? A co když se to stane v rámci rodiny? Že ale dneska filozofuju, co? 

Komentáře

  1. Já jsem se nedávno vyvlikla z oslavy narozenin, měla jsem výčitky, přece jen - narozeniny! Ale byl to dobrý tah. Jinak mám spíš problém s tím, že ty kamarády nepotkávám. Furt není čas, nebo chuť nebo vůle to prostě naplánovat, a je to škoda. Co se týká rodiny, můj muž má 8 sourozenců (vlastních), nejstarší synovec má pětadvacet, takže o nejrůznější vztahy není nouze😁 Radši moc nekomentovat 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky se člověk nachomejtne někam, kde vůbec nechce být. Takovej ten pocit, jak někde sedíš a říkáš si: co tady vlastně dělám? Tyjo v rámci rodiny s osmi sourozencema, to by asi takových událostí bylo hodně, co :-D

      Vymazat
    2. Jo ještě k tomu vyvlíknutí se z akce, na kterou nechceš jít, minule jsem někde četla takovou hezkou větu - že za každým ne, které řekneš někomu jinému, je ano, který jsi řekla sobě. Tak si to teď občas připomínám :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

únorový fňukání

Ten únor mě fakt nebaví. Každý rok mi to hnusný počasí vadí víc a víc a to rozplizlý období mezi Vánocema a prvním pivem na zahrádce bobtná a bobtná do větších rozměrů. Už nutně potřebuju jaro. Pořád mám silný cukání vzít Kubu a ujet někam do tepla. Ale stav účtu ani práce mi to nedovoluje, aspoň ne teď hned.  Tak aspoň že tenhle týden svítilo. A tak si spřádám plány. Na to, co si letos vylepšíme v Arnoštkovi a kam vezmu děti na výlet. Tenhle týden jsem už nevydržela a v největším mrazu jsme jeli vyzkoušet, jak se nám bude sedět u novýho stolečku. Byl to nečekaně super zážitek, našli jsme ukrytou louku se starým včelínem, vyplašili stádo srnek a potkali kolonii datlů. Takhle zblízka a v takovém počtu jsem je neviděla a hlavně neslyšela od dětství.  Máme stoleček. A bordel v autě, ale nebojte, to do jara uklidíme. Vidíte datla? Napočítali jsme jich osm. Na to, kam zas vyjedu se stánkem a jaký nový zajímavý lidi potkám. Chystám toho hodně! Trhy, dětské dílny a nově taky tvůrčí dílny pro

radosti všedních dní

Nic moc, tyhle začátky roku. Dny jsou krátký a šedý a všechno jde ztuha.  Včera velký zklamání – oligarcha zproštěn viny. Chce se mi zvracet. Přijde mi to, že to celou naší zemi vrhá zpátky do středověku. Vůbec si nepřipadám jako v civilizovaný Evropě, spíš jako někde v sovětským svazu. Mrzí mě to. Ale tak si aspoň dělám radost malýma věcma, v tom jsem dobrá. Koupila jsem si nový obal na telefon, už pár let si ho dávám sama v lednových výprodejích, a vždycky od Ideal of Sweden. Jsou prostě krásný. Letos jsem si vybrala takový masivní, protože mi ten telefon pořád někde padá, tak ať aspoň padá do měkkýho. Navíc má okraj kolem foťáčku a chrání sklo před poškrábáním, a to zlatý kolečko je zároveň stojánek.  A samozřejmě dobrý kafe, to mě dokáže vždycky trochu zachránit den. Taky mám novej diář. Nedatovaný Doller se mi loni úplně neosvědčil, tak jsem letos vybrala klasiku a zahloubila jsem si do něj dřevěnou samolepku se svým logem.  Obojí to je z – no, říkají tomu cruelty free vegan leath

jak jsme už zase neměli křtiny

Naše dítě je neznaboh, to má po mě. Prostě se nenechá pokřtít a nenechá. Na sobotu jsme měli naplánované už asi pošesté odložené křtiny, farář na značkách, slovenská kmotra s rodinou sbalený kufr, ale Kuba v pátek v noci dostal horečku. Už mě to vůbec nepřekvapuje, spíš obdivuju lidi, co se i s malými dětmi něco odváží plánovat a do diáře si věci, které mají být třeba za měsíc, píšou PROPISKOU!   No takže jsem využila nečekaně volný den (ano, maroda dostal na krk muž) a vyrazila jsem si do Prahy koupit jednak nějaký materiál, jednak si vyřídit nějaké pracovní věci a pak si taky prostě jen tak odpočinout. Daly jsme si s Maruškou kávu a chill  (jo, my totiž neodpočíváme, ale chillujeme) v kavárně, prošly se po Letné a šly jsme na running sushi, to měla jako náplast za to, že nepřijede na víkend dlouho a s nadšením očekávaná teta a sestřenice.  Ta mi mimochodem večer psala, jak si ty Kubíčkovy křtiny užila, protože vzala auto a vyrazila to se svýma holkama roztočit do Rakouska, když teda